• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
har en känsla att alla förfrågningar
Jag har påverkat en del.

bara 4st är sedan september så dessa kom på kort tid?

ska aldrig med lyssna på sambla och dessa förmedlare..

Dom ringde upp mig strax efter zenzum hade försökt hjälpa mig.
”Vi kommer kunna ge dig bättre villkor än vad zenzum gav dig”
”Vi kunde inte ge dig bättre för du nyligen fått en uc på dig”
De borde han väll fattat själv när jag sa till han att zenzum precis försökt göra samma..

Ja 9 FF är mycket. Det är nästan 1 per månad under ett år. Så vänta ut dom så ska du se att det börjar ändra sig.
Och nu har du redan dessutom avslutat två krediter. Det är bra.

Sambla som alla andra vill sälja sina lån.
Jag trodde varje gång jag fick reklam som var adresserat till mig för samlingslån att det skulle gå vägen.
Funkar ju inte riktigt så. Också när dom säger att du kan söka om 1 månad igen , stämmer inte heller.

Kör ditt race, du har väldigt bra koll och 7 % är inte ett jättedåligt betyg heller!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Det var lite min förhoppning med, bättre att ha så lite total kredit som möjligt

Ja, det är alltid bra att ha så lite lån som möjligt oavsett. Om inte för hälsans skull.
Vi är så otroligt överbelånade idag så strävan efter att ha så lite lån som möjligt det tror jag på.
Och det är även bra för självkänslan :)
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
823
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Någon här inne som har erfarenhet av riskprognos som skjutit i höjden när allra sista anmärkningen försvunnit och kan dela med sig av hur lång tid det tog innan riskprognosen var på bra nivåer igen? Tack på förhand
 

Larryboy

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
27 December 2018
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
109
Poäng
317
En invecklad fråga: jag fick en kreditupplysningskopia (creditsafe) 8e januari. Den hade tagits 6e januari. Nu till frågan. 6e januari hade jag anmärkning men 7e försvann den. Upplysningskopian visar ingen anmärkning. Tror ni att lånegivaren sett min anmärkning eller inte? Den 6e hade jag ju anmärkning.
 

Alexa

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
6 Januari 2019
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Min UC score har gått ner från 17,3 till 9,5. Samtidigt, på 'MINUC' sida så har själva UC-kollen, dvs grafen gått från 476 till 513 - som dessutom står med svarta bokstäver.
Känns som att det inte finns ngn logik i detta. Någon som förstår sig på UC-score? Borde inte grafen gå ner i samma takt som själva UC-scoren?
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537

henke88

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
369
Mottagna reaktioner
94
Poäng
267
Min UC score har gått ner från 17,3 till 9,5. Samtidigt, på 'MINUC' sida så har själva UC-kollen, dvs grafen gått från 476 till 513 - som dessutom står med svarta bokstäver.
Känns som att det inte finns ngn logik i detta. Någon som förstår sig på UC-score? Borde inte grafen gå ner i samma takt som själva UC-scoren?
Inget är konstigt, riskprognosen har gått ner vilket är positivt samtidigt så har ditt ucscore förbättrars från 476 tilk 513. Så förstår inte riktigt vad du tycker är oklart? Man vill ha så låg riskprocent som möjligt (0.1) men så högt score som möjligt 999
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Min UC score har gått ner från 17,3 till 9,5. Samtidigt, på 'MINUC' sida så har själva UC-kollen, dvs grafen gått från 476 till 513 - som dessutom står med svarta bokstäver.
Känns som att det inte finns ngn logik i detta. Någon som förstår sig på UC-score? Borde inte grafen gå ner i samma takt som själva UC-scoren?

Du är ju bra att grafen gått upp och att "poängen" ökar? Det är precis så det ska vara när man förbättrat sitt kreditbetyg. Ditt betyg ska gå ner men ditt score ska öka.
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Min UC score har gått ner från 17,3 till 9,5. Samtidigt, på 'MINUC' sida så har själva UC-kollen, dvs grafen gått från 476 till 513 - som dessutom står med svarta bokstäver.
Känns som att det inte finns ngn logik i detta. Någon som förstår sig på UC-score? Borde inte grafen gå ner i samma takt som själva UC-scoren?
Så här tolkar du de två betygen:
0,1% / 745-999 Utmärkt
0,2% - 0,9% / 635-744 Mycket bra
1,0% - 4,0% / 559-634 Bra
4,1% - 25,0% / 455-558 Mindre bra
25,1% - 100% / 0-444 Svag
 

Jula

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
11 December 2020
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Fan vad sega UC är på att uppdatera. Förra månaden va den 11, denna månad är.. (inget vet) Varför har man inte ett fast datum, 10 tex.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp